sobota 19. října 2013

Daniel Pink: To Sell Is Human [Prodávat je lidské]

Prodávat je lidské. To je název i hlavní teze nové Pinkovy knihy, jíž pokračuje v tažení proti kostlivcům v knihovnách podnikatelů. Ať už jste na volné noze, podnikáte, zakládáte startupy, nebo jen pracujete s lidmi, měli byste zpozornět. Pink tvrdí, že svým způsobem dnes prodáváme všichni a třeba i zdravotní personál musí umět přesvědčit pacienty emancipované internetem. Ukazuje, jak ukrutně zastaralé jsou klasické metody prodeje díky vývoji uplynulých dvou dekád, a zároveň doporučuje čím je nejlépe nahradit. Pink není bůhvíjaký spisovatel. Upřímně řečeno, píše docela strašně a na můj vkus až příliš kompiluje různé studie a zdroje. Ale to není podstatné. Když před 12 lety v knize Free Agent Nation prorokoval, že budoucnost bude patřit freelancerům a volným pracovním úvazkům, nebral jej nikdo moc vážně. Dnes je na volné noze třetina Američanů a podle některých odhadů prolomí hranici 50 % kolem roku 2020. Pink má zkrátka na trendy čuch. A pokud dnes argumentuje, proč bude zítřek patřit profesionálům s vyváženým portfoliem přesvědčovacích dovedností, je dobré mu naslouchat. Jeho kniha To Sell Is Human je koneckonců vůbec první příručkou prodeje, kterou bych bez větších výhrad doporučil profesionálům na volné noze — i na Amazonu má hvězdné hodnocení 4,5. Čte se to blbě, ale musíte ji mít.

Daniel Pink: To Sell Is Human