středa 17. února 2010

Skellie: Rockstar Personal Branding

Tato bezplatná e-kniha o délce pouhých třiceti stran popisuje budování profesní image a je určena profesionálům na volné noze. Autorka Skellie píše mimo jiné také pro známý blog FreelanceSwitch a podle všeho se živí jako blogerka a copywriterka. O její osobní a profesní identitě se čtenář více nedozví, což se mi zdá být ve značném rozporu s obsahem knihy. Ten je ve výsledku průměrný, přestože má svá světlá i velmi slabá místa: 1) Autorka vychází z předpokladu, že budování profesní image je v postatě to samé jako budování značky. Jenže když buduji značku, jde o vztah typu subjekt-objekt, zatímco při budování osobní image bych byl subjektem i objektem zároveň. Jinými slovy, jde o tzv. nekonečný regres — změnou image bych vlastně měnil sám sebe, ad infinitum. Autorka chápe osobní image jako něco vnějšího a to ji vede do dalších omylů. 2) V oddíle Perfecting the Package se píše, že sofistikovaná a ujednocená osobní image posiluje pozici na trhu. Má zkušenost je spíš opačná. Profesionálové, kteří příliš dbají o svou image, často působí sebestředně a strojeně. Skutečně zajímaví profesionálové procházejí postupným vývojem a jejich image působí i vzniká zcela přirozeně. 3) V kapitolce Building your Reputation autorka doporučuje dosti neetický postup: pronajmout si místnost na nějaké univerzitě, udělat tam přednášku, a posléze do CV uvést, že jsem přednášel na univerzitě XY. Přestože některá místa v knížce jsou naopak dobrá, celkově mi přijde nedomyšlená.
http://rockablepress.com/books/rockstar-personal-branding

Skellie: Rockstar Personal Branding